Thiên Di ảnh hưởng đến tính cách và các năng lực khác của mệnh tạo như khả năng xã giao, khả năng giao tiếp và các mối quan hệ xung quanh. Sự ảnh hưởng của Cung Thiên Di còn thể hiện thông qua hai ý như sau:

Ý nghĩa của các sao chính thuộc cung Thiên Di là gì?

Khi tìm hiểu Cung Thiên Di là cung gì, chúng ta cần biết về các sao có trong cung. Các sao chính hiện diện gồm có 14 sao. Mỗi sao chính sẽ tiết lộ về cuộc đời của bạn như sau:

Người có sao Tử Vi trong Cung Thiên Di sẽ được nhiều người quý trọng và sẵn sàng giúp đỡ khi họ đi làm ăn xa nhà. Nếu người này có Tả Phụ và Hữu Bật thì là người có mối quan hệ rộng, thích xã giao và dễ gặp được bạn bè tốt. Ngoài ra, sao Tử Vi khi kết hợp cùng các sao khác sẽ mang nhiều ý nghĩa như:

Người có sao Thiên Cơ ở Cung Thiên Di thì nên ra ngoài làm ăn xa nhà. Bởi vì người này làm việc ở quê hương dễ đứng núi này trông núi nọ, dễ gặp chuyện thị phi và làm gì cũng nhanh chán.

Tuy nhiên, nếu sao Thiên Cơ kết hợp với các sao khác thì sẽ có ảnh hưởng khác đối với chủ mệnh:

Tham khảo tin đăng mua bán nhà đất hợp phong thủy tại đây:

6 Hôm nay Phường 12, Quận Tân Bình 7 Hôm nay Phường 14, Quận Gò Vấp 8 Hôm nay Phường Gia Thụy, Quận Long Biên 4 Hôm nay Phường 6, Quận Gò Vấp 5 Hôm nay Phường Bồ Đề, Quận Long Biên 0 Hôm nay Quận Long Biên, Hà Nội 9 Hôm nay Phường Bưởi, Quận Tây Hồ 4 Hôm nay Phường Linh Trung, TP. Thủ Đức - Quận Thủ Đức 1 Hôm nay Phường 1, Quận Tân Bình 5 Hôm nay Phường Mỹ An, Quận Ngũ Hành Sơn 1 Hôm nay Phường Cửa Đông, Quận Hoàn Kiếm 2 Hôm nay Quận Hoàn Kiếm, Hà Nội 5 Hôm nay Xã Vĩnh Lộc A, Huyện Bình Chánh 1 Hôm nay Phường 10, TP. Vũng Tàu 7 Hôm nay Phường 9, Quận Tân Bình 1 Hôm nay Phường Ngọc Hà, Quận Ba Đình 8 Hôm nay Phường Linh Chiểu, TP. Thủ Đức - Quận Thủ Đức 1 Hôm nay Huyện Nhà Bè, TP.HCM 17 Hôm nay Phường Thịnh Liệt, Quận Hoàng Mai 5 Hôm nay Phường 11, Quận Gò Vấp

Người có sao Thái Dương ở Cung Thiên Di nên làm ăn xa để có người giúp đỡ từ đó công việc dễ dàng tiến triển. Sao Thái Dương khi thêm các sao khác sẽ mang nhiều ý nghĩa khác như:

Người có sao Vũ Khúc trong Cung Thiên di nên ở quê hương lập nghiệp thì mới có tài lộc. Bởi vì khi đi xa quê, tiền tài của họ sẽ bị phụ thuộc vào các sao khác có trong cung. Nếu là sao tốt thì không sao nhưng nếu là sao xấu sẽ khiến bạn nghèo túng đến mức không đủ tiền về quê hương.

Nếu Vũ Khúc có thêm Tham Lang, Linh Tinh, Hỏa Tinh hoặc các sao cát tinh khác thì nên đi xa để làm ăn thuận lợi. Trường hợp Vũ Khúc kết hợp cùng các sao xấu khác cần tránh làm ăn xa nhà vì có nhiều vận xui, thậm chí ảnh hưởng đến tính mạng.

Người có sao Thiên Đồng trong Cung Thiên Di nên đi xa quê hương thì mới có cuộc sống dư dả. Tuy nhiên, khi sao Thiên Đồng kết hợp cùng các sao khác có thể xảy ra các trường hợp như sau:

Người có sao Liêm Trinh trong Cung Thiên Di nên làm ăn xa nhà vì sẽ không phát triển được tại quê nhà. Đôi khi gặp nhiều khó khăn nhưng người này sẽ sớm thành công nếu vượt qua được.

Người có sao Thiên Phù trong Cung Thiên Di nên làm ăn xa nhà hoặc xuất ngoại sẽ có người hỗ trợ. Họ có đầu óc nhạy bén nên có thể phát triển sự nghiệp tốt. Nếu kết hợp với các sao xấu khác thì có thể đối mặt với tiểu nhân và bệnh tật.

Cung Thiên Di có sao Thái Âm thì người này nên làm ăn xa nhà sẽ được quý nhân giúp đỡ. Nếu gặp sao xấu thì dễ bị hãm hại, thị phi. Do đó, người này cần giảm bớt tính hiếu thắng và không nên quá mưu mô để giảm hung hại.

Người có sao Tham Lang Cung Thiên Di là người có nhiều mối quan hệ và thích hợp đi xa quê hương. Quan sát tam hợp Thiên Di – Mệnh – Phúc Đức thì mới biết được tốt xấu. Nếu trong 3 cung trên có sao Khoa Văn thì hay gặp bạn bè đam mê rượu chè. Trong 3 cung có sao Đào Hoa thì đam mê tửu sắc. Trường hợp gặp Hoa Cái thì người này có bạn bè hiểu tôn giáo lễ nghĩa.

Người có sao Cự Môn trong Cung Thiên Di có tài ăn nói nên hợp với các công việc ngoại giao nên làm việc xa nhà. Nếu có Hóa Quyền, Hóa Lộc và Lộc Tồn thì nên sống xa quê hương sẽ tốt hơn ở lại. Trường hợp gặp các sao xấu thì không nên lập nghiệp xa quê.

Để có mối quan hệ tốt, người có sao Thiên Tướng kết hợp với Thiên Mã, Thiên Việt, Thiên Khôi, Hóa Khoa, Hóa Lộc, Hóa Quyền, Tả Phụ, Lộc Tồn nên làm ăn xa. Bạn bè cùng giúp nhau phát triển và có ý chí cầu tiến.

Trong Cung Thiên Di có Thiên Lương thì bạn nên làm ăn xa quê hương thì mới có của cải và được kính nể, nếu làm ở quê thường phải bôn ba vất vả. Nếu người này có thêm sao Hóa Quyền, Hóa Khoa và Hóa Lộc sẽ tốt hơn, ngược lại, các sao xấu khác có thể gặp nhiều thị phi, bị tiểu nhân phá hoại.

Người có sao Thất Sát ở Cung Thiên Di sẽ có thành tựu lớn khi đi làm ăn xa nhà, công danh sự nghiệp vẻ vang. Thất Sát thêm sao Hỏa Tinh, Linh Tinh, Tử Vi dễ được người khác yêu mến, làm đúng việc sẽ có thành tựu vẻ vang.

Người có sao Phá Quân trong Cung Thiên Di cần có kiến thức và chuyên môn, dựa vào đó mà hành nghề thì sẽ thành công khi lập nghiệp xa quê hương. Nếu người này có thêm sao Tử Vi, Vũ Khúc, Thiên Tướng, Liêm Trinh, Văn Xương, Văn Khúc thì làm ăn xa sẽ tốt, được nhiều người giúp đỡ.

Lưu ý về cung Thiên di khi luận cung lá số tử vi

Khi một người rời bỏ nơi mình sinh ra để đến một nơi khác sinh sống, năm đầu tiên sẽ do Cung Thiên Di chi phối mệnh vận chứ không phải Cung Mệnh. Do đó, bạn cần căn cứ vào cung này thay cho cung mệnh để suy xét. Một người thường xuyên di chuyển, không bao giờ ở yên một chỗ thì tầm quan trọng của cung này càng lớn, có thể tiệm cận Cung Mệnh.

Nếu có cát tinh tọa như Tử Vi, Thái Dương, Thiên Phủ, Thiên Đồng, Thái Âm, Tả Phụ, Hữu Bật, Văn Khúc, Văn Xương, Thiên Cơ,… thì người này ra bên ngoài dễ làm ăn, dễ được lợi. Trường hợp nếu có Liêm Trinh, Vũ Khúc, Phá Quân, Cự Môn, Kình Dương, Thất Sát, Đà La, Linh Tinh, Hóa Kỵ, Hỏa Tinh,… kết hợp cùng hãm địa thì dễ gặp thị phi và làm ăn không thuận lợi.

Nếu không có đủ 14 chính tinh trong Cung Mệnh thì Cung Thiên Di được dùng để thay thế Cung Mệnh. Cùng với Tam Hợp Cung Mệnh có thể dùng để luận đại cục cả đời.

Bài viết về Cung Thiên Di ở trên đã giải thích cặn kẽ về ảnh hưởng của cung đến cuộc đời của bạn. Thông qua đó, bạn sẽ biết được bản thân nên lập nghiệp ở đâu và cần chuẩn bị điều gì cho sự nghiệp.

Bên cạnh đó, bạn hãy theo dõi Muaban.net mỗi ngày để biết thêm nhiều kiến thức bổ ích về phong thủy và tử vi nhé!

Thua Thien Hue is a province located in Central Viet Nam with 5010 KM2- in the total area and the number of population is 1.300.000 people. It borded Quang Tri Province to the north, Da Nang city to the South, and Laos to the west.

Hue is a pronvincial city of Thua Thien Hue province. Hue feature the tropical monsoon climate. So, It divided into two distinct season, the dry season from March to August is rather hot and muggy with the high temperature about 40 degree.

The raining season from August to January is likely occur flood with the average temperature is around 19 degree. As you know, Hue was political and cultural centre of the Feudal state of Viet Nam, This explains why there are hundreds of historical and cultural remains located in area. As such, Complex of Hue monuments was listed as a world Cultural Heritage site in 1993.

Hue is also known as a Buddhist Centre of Viet Nam. There are more than 300 ancient Pagodas in Hue. Among those, Thien Mu Pagoda is a oldest one with more than 400 years old.

Kinh ethnic people account for 97% of provincial population mainly reside in Hue city and coastal districts. The Vietnamese is commonly used in almost fields in the region. Beside that, there are some ethnic groups in Thua Thien Hue Territory such as Bru Van Kieu, Ta Oi, Co Tu… etc.

The fact that Hue is well-known for having the best cuisine due to its Imperial legacy when all best chefs nationwide were summoned to create a large variety of dishes as the Emperors would eat dozens of different dishes at a single meal. Any Vietnamese people will agree Hue has tastiest product from fruit and vegetables to its sea food and this might be attributed to the city’s special climate and geography.

Hue is one of the few ancient capitals of the world that maintains today a cultural heritage of national and international importance. On making Hue capital of Viet Nam early in the 19th century, The Nguyen Dynasty had constructed here a complete urban complex in which the Perfume River took a vital role.

Fortifications and palace, where the Court held office and the Royal family lived, are built on the north bank of the river. Here exist 3 walled enclosures and hundreds of palaces and buildings.

Hue is the only capital city of the Vietnamese monarchy that remains today. It was on principles of the Oriental Feng-Shui that walls and royal palaces of Hue was systematically planned an constructed.

This architectural complex faces southeast, taking the Ngu Binh Mount as a natural screen, Two islets in the Perfume River named Hen Islet and Da Vien Islet play the role of “Left Dragon” and “Right tiger” guarding the city.

The first wall, known as the Citadel of Hue, , is built for the protection of al court activities. There are 10 entrances for access. It is believed that the first wall was built on Vauban design. Its’wall 6.6m in high, 21m in thick and over 10,000 m in circumference

The second walls( imperial city) around 2400m in circumference, was the offices where manarch and high-ranking mandarins came for daily work. There are 4 antrances for access

The third wall- Forbidden Purple City, about 1200m in circumfence , is private quarters of the Emperor and his family.

And within the Citadel, the Great Encosure, which consists of the Imperial City and the Forbidden Purple city, was constructed in 1804 and completed in 1833

Situated on the front of the Imperial City, the Noon gate was constructed in 1833 and reserverd for the Emperor. It was also used as a trinbune for Court regular and irregular festive occasions such as the Calendar Distribution Ceremony, Troops Parades,etc.

To fulfill these functions, Noon gate is divided into two parts, the foundation and the Five- Phoenix Pavilion. Both are U-shaped, symbolizing arms open for guests.

The foundation has five entrances. The middle is reserverd for the Emperor, four sideentrances for other participants in the royal procession including elephants and horses.

The five-Phoenix Pavilion has two stages. The top is formed by nine roofs. The middle roof, cover with yellow enameled tiles, shelters the monarch in ceremonious oaacasions. Eight side-roofs, covers with green enameled tiles, are seats for other members of the Court.

The Pavilion is supported by 100 columns. According to Oriental concepts, 100 is an infinite and countless number.

Occupying the most important position in the Imperial City, The Palace of Supreme Harmony house the thrones seated by 13 emperors of the Nguyen Dynasty from Gia Long to Bao Dai. During Vietnam’s Monarchy, the Emperor was considered the greatest lord. The palace was thus once the country’s center.

It was built in 1805. Improvement and large-scale restoration work took place twice in 1833 and 1923

The palace, together with the Esplanade of Great Salutation, was the site for serious festive occasions such as the Conronation Ceremony, Emperor’s Birthday Anniversary and Grand meetings held bimonthly on the first and 15th days of the lunar month

On these occasions, the Emperor sat solemnly on the throne. Only his immediate relatives had access to the palace. Other mandarins lined on the Court according to their ranks and titles from the first to nineth grade. Civil mandarins on the left, military mandarins on the right.

The wooden canopy over the throne is elaborately carved and gilded. Eighty ironwood columns in the palace are lacquered and adorned with dragion and cloud designs symbolizing the rendezvous between the monarch and his subject. According to Chinese Classic, both the dragon and the number nine symbolize the monarch. This explains the presence of the nine-dragon motif in and outside the palace.

The Mieu is an ancestral temple to Viet Nam’s emperors in the imperial city. It was constructed at the order of King Minh Mang in 1822-1823 for the pupose of ancestral worship of the past emperors of the Nguyen dynasty.

Under the French colonial, Ham Nghi, Thanh Thai, Duy Tan is 3 anti-French Kings, So they were not worshiped in The Mieu. 1959, at the request of the royal family and the people, a ceremony was held to admit to the temple mortuary of these 3 kings.

Hien Lam pavilion can be considered as a memorial to those who had devoted their lives to the establishment and development of the Nguyen dynasty. Because of the holiness of the Pavilion, the Nguyen Emperors had ordered that no other construction built in the Citadel should be higher than this pavilion. That why, this is the highest bulding in the imperial city

These are the nine greatest bronze urns in Viet Nam placed in the shade of Hien Lam pavilion, In front of the The Mieu temple. They were casted by the order of King Minh Mang symbolizing the sovereignty of the dynasty.

After their casting, the nine Dynasty, the nine dynasty Urn were placed in accordance with the disposition of the altars in The Mieu temple. Cao Urn stands in the center, alone in the first row. Because this urn symbolizes King Gia Long, the first emperor and the founder of the Nguyen dynasty.

On each urn are 17 traditional Vietnamese patterns like stars, rivers, mountains, seas and oceans, valuable forestry and sea products, etc. The 153 pattern on the 9 urns constitute a real encyclopedia on the country.

As you know, Hue is also known as a Buddhist Centre of Viet Nam. There are more than 300 ancient Pagodas in Hue. Among those, Thien Mu Pagoda is a oldest one with more than 400 years old.

The name takes its source from a legend. It was told that long ago, there appeared an old woman every night on the hill where the pagoda stands today. She told local people that a Lord would come and build a Buddhist pagoda for the country’s prosperity. Lord Nguyen Hoang, on hearing that, ordered the construction of a pagoda in 1601 and named it Pagoda of the heavenly lady.

Since then, it has been restored and developed several times. Two most important restorations took place during 1714-1715 in Lord Nguyen Phuc Chu’s reign and 1844-1846 under Emperor Thieu Tri.

The pagoda area can be divided into two sectors separated by the Triple Gate. The front sector comprises memorials such as:

Phuoc Duyen tower: The tower was built by King Thieu Tri in 1844 , and has become the unofficial symbol of Hue. Each of its seven stories is dedicated to a Buddha who appeared in human form. There is a Buddha statue placed on each story, in a small arched door

On the left of the tower is a pavilion sheltering an enormous bell. The bell, called Dai Hong Chung, was cast in 1710. It weighs 3285 kg and is 1.4 in circumference, IT is considered to be an outstanding achievement of 18th century bronze casting.

On the right of the tower is a pavilion containing a stela dating from 1715. It is set on the back of a massive marbe turtle, a symbol of longevity.

When you come to the entrance, you will first meet the two corpulent, one called Benevolence(Ong Thien) who gives encouragement to good people. The other, Mr Sterness, who punishes wrong does.

Hue has sven tombs of seven Emperors of the Nguyen Dynasty, Planned and constructed in the hilly southwest of the Citadel. They have in common the following features.

The construction was started almost during te Emperor’s reign

Each tomb has dozen of splendid monuments in perfect harmony with poetical natural environment

According to Oriental outlook, life is ephemeral and dealth means returning to the peaceful and eternal world. The royal tombs are therefore the living world of the deceased.

Born in 1829 and died in 1883, Tu Duc had reigned for over 35 years since 1848, longest among rulers of the Nguyen Dynasty. His tomb, with some 50 constructions surrounded by a 1500 m long wall, was built during 1864-1867.

Emperor Tu Duc was expert at philosophy, Oriental history and particularly literature( he left 4000 verse and 600 proses) yet failed to successfully rule the country. He was crowned King in the historical period of Viet Nam facing to the Western developing capitalism. Having no son to succeed aggravated the situation and made him world-weary. To seclude himself, he ordered the construction of his tomb as a fairy land with poetical features, making it a lifetime recreation ground and a world for his eternal life after death.

Architectural features of Tu Duc Tomb are imbued with poetry and freedom. Perfect harmony is ob tained of monuments and nature or nature improved on landscape gardening, a Vietnamese form of art. And, if unsysmetry is also a specific beauty of art, then Tu Duc Tomb enjoy it.

Emperor Khai Dinh ruled the country for 9 years from 1916 to 1925. His tomb, however, was built within 11 years, from 1920 to 1931, much longer than his reign.

Under Khai Dinh, Western culture vigorously infiltrated into Viet Nam. Khai Dinh himself made a tour to France in 1922. As a result, in his tomb, several elements of the western architecture have been intermingled with the nation’s traditional art, particularly the use of concrete in place of wood, ardoise slates for roofing, iron gates, lightning rods…

Mountains, hills, and rivulets round the tomb are exploited to fulfill the feng-shui requirements thus offer the tomb a majestic environment

Unique value of art of the tomb lies with the decoration skill obviously seen in the Thien Dinh Residence. It’s interior decoration features colourful mosaics made of millions of ceramic chips.

With diligence and expert hands, artisans of Khai Dinh times have created hundreds of mosaic bas relief, all elaborate and attractive with graphic designs and arabesques despite the hardness of the materials.

In the centre of the palace is the statue of Matreya Buddha. The future successor of Sakyamuni, represented as a fat man with a bare chest and a happly smile, showing that he is free from haman cares or worries.